مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 06:052021-01-06اقتصادي

ذخیره 600 میلیون متر مکعبی آب در سد سفیدرود


مدیرعامل آب منطقه استان گیلان با اشاره به ذخیره بیش از 600 میلیون متر مکعبی آب در پشت سد سفیدرود، گفت: پیش بینی لایروبی 500 کیلومتر از انهار نیز برای امسال انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، وحید خرمی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش های هفته های گذشته در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره اب پشت سد سفیدرود به بیش از 604 میلیون متر مکعب می رسید.

وی با بیان اینکه این میزان معادل 58 درصد حجم سد سفیدرود است، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته وضعیت نرمال است و اگر روند ادامه یابد با هماهنگی های انجام شده از اسفند ماه رها سازی آب را خواهیم داشت.

خرمی در ادامه با اشاره به اینکه هر ساله برای تقسیم بندی بهتر آب برای کشاورزی لایروبی انهار در دستور کار قرار می گیرد، افزود: امسال نیز این کار در برنامه قرار دارد اما لایروبی معمولاً نزدیک فصل کشاورزی انجام می شود که بیشترین اثر را دارد.

وی با بیان اینکه امسال بر اساس برنامه ریزی ها امکان لایروبی بیش از 500 کیلومتر از انهار در سطح استان گیلان وجود دارد، اضافه کرد: تمام ایستگاه های پمپاژ که حدود بیش از 400 ایستگاه در سطح استان است حدود 300 حلقه چاه نیز تجهیز و راه اندازی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره 600 میلیون متر مکعبی آب در سد سفیدرود

ذخیره 600 میلیون متر مکعبی آب در سد سفیدرود