مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 06:052021-01-06اقتصادي

12 ایستگاه شتاب نگاری زلزله نسل جدید در خوزستان راه اندازی شد


مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به طرح ارتقای شبکه های پایش زلزله در استان گفت: 12 ایستگاه شتاب نگاری زلزله نسل جدید در استان خوزستان نصب و راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امید بن عباس صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با نصب این 12 ایستگاه که زیر نظر مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی فعالیت می کنند، مجموع ایستگاه های شتاب نگاری زلزله استان به 53 ایستگاه می رسد که در راستای فعالیت در شرایط اضطراری به سلول های خورشیدی مجهز شده اند.

وی افزود: همچنین با همکاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران سه ایستگاه جدید لرزه نگاری در استان خوزستان در حال اجرا هستند و در مراحل پایانی آماده سازی برای بهره برداری قرار دارند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به کاربرد این شبکه ها بیان کرد: پایش، ثبت و گزارش گیری از تمامی لرزش های زمین در استان، شناسایی نقاط آسیب پذیر، شناسایی شهرها و روستاهای در معرض خطر زلزله، شناسایی رفتار زمین در صورت وقوع زلزله احتمالی از جمله موارد مهم کاربردهای آن به شمار می رود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون مدیریت بحران مصوب سال 1398 توسعه شبکه های پایش سوانح در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته و برنامه ریزی مدون جهت توسعه و ارتقای این شبکه ها در حوزه های سوانح مختلف مصوب شده و طرح توسعه شبکه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 ایستگاه شتاب نگاری زلزله نسل جدید در خوزستان راه اندازی شد

12 ایستگاه شتاب نگاری زلزله نسل جدید در خوزستان راه اندازی شد