مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 04:402021-01-06پزشكي

مصرف روزانه شیر و لبنیات در آلودگی هوا


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در آلودگی هوا، مصرف روزانه شیر و لبنیات کم چرب به همه گروه های سنی توصیه می شود.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در آلودگی هوا، مصرف روزانه شیر و لبنیات کم چرب به همه گروه های سنی توصیه می شود.

دکتر افشین دلشاد در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: آلودگی های محیطی در هوا، مهمترین عامل خطر در بروز بیماری های تنفسی، ریوی، آسم، پوستی، چشمی، سرطان بوده و ممکن است به مرور زمان باعث آلزایمر و پارکینسون شود.

وی با اشاره به این که آلودگی محیطی با بیشتر مرگ و میرها ارتباط مستقیم دارد، گفت: منبع آلودگی از حجم کوچک مثل خاکستر سیگار تا حجم بزرگ مثل سوخت ماشین ها و فعالیت های صنعتی است؛ این ذرات آلوده به مرور زمان موجب بروز بیماری های تنفسی، ریوی و سرطان می شود و حتی باروری مردان و رشد بدو تولد نوزاد را کاهش می دهد.

دلشاد عنوان کرد: کارشناسان تغذیه، مصرف روزانه شیر و لبنیات کم چرب را به همه گروه های سنی و همچنین افراد تحت خطر در کارخانه ها و معدن ها و همچنین محیط های کاری پرتوزا توصیه می کنند.

وی ادامه داد: مکان های آلوده دارای فلزات سنگین از جمله سرب است که به راحتی از طریق تنفس به عنوان یک سم وارد بدن می شوند و شیر به دلیل این که منبع پتاسیم، منیزیم، فسف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف روزانه شیر و لبنیات در آلودگی هوا

مصرف روزانه شیر و لبنیات در آلودگی هوا