مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 17:552021-01-05سياسي

شاخصه های زمین شناسی و ژئوتوریسم جزیره هرمز کم نظیر است


مشاور معاون علمی و فناوری ر ییس جمهور گفت: جزیره هرمز یکی از مکان های ارزشمند از لحاظ زمین شناسی و ژئوتوریسم ایران محسوب می شود که هر ساله گردشگران زیادی را محو زیبایی خود می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از هرمز، کامبیز مهدی زاده شامگاه سه شنبه در آیین رونمایی از مستند رخساره زمین؛ هرمز، جزیره رنگ ها اظهار داشت: پیرو منویات مقام معظم رهبری پیرامون توجه بر جزایر بویژه جزیره هرمز، ما در طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی، یکی از ماموریت های خود را تمرکز بر این موضوع قرار دادیم.

وی افزود: در این راستا و به عنوان اولین گام، اقدام به ساخت مجموعه مستندی گرفتیم که رخساره زمین نام گرفت و اولین قسمت از این مجموعه، هرمز، جزیره رنگ ها نام دارد و در نوع خود در کشور اولین است.

مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در این مستند تصاویری برای اولین بار از پدیده های زمین شناختی و زمین گردشگری جزیره به نمایش درآمده است.

مهدی زاده ادامه داد: به دلیل ساختار گنبد نمکی، جزیره هرمز از تنوع کانی شناسی منحصر به فردی در جهان برخوردار است و اغلب زمین شناسان دنیا هرمز را موزه کانی شناسی جهان می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخصه های زمین شناسی و ژئوتوریسم جزیره هرمز کم نظیر است

شاخصه های زمین شناسی و ژئوتوریسم جزیره هرمز کم نظیر است