مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 17:352021-01-05بين الملل

بیانیه پایانی نشست آشتی قطر و محور عربستان سعودی/بحران دیپلماتیک خاتمه یافت


وزیر خارجه سعودی نشست سران کشورهای عضو همکاری خلیج فارس را دستاورد تاریخی مهم دانست و گفت که این نشست بدون تلاش های آمریکا و کویت به اهدافش نمی رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فیصل بن فرحان آل سعود ، وزیر خارجه عربستان سعودی گفت که نشست سران کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس در این کشور مصالح عالی این شورا را ارتقا داد و بیانیه این نشست خواستار تقویت همکاری ها و احترام بر اساس حسن هم جواری است.

او در نشست خبری مشترک با نایف فلاح الحجرف ، دبیر شورای همکاری خلیج فارس بعد از برگزاری نشست امروز در شهر العُلا گفت که اگر هم بستگی و نقش مهم کویت و ایالات متحده آمریکا نبود این نشست به اهداف خود نمی رسید.

چهل و یکمین نشست سران شورای همکرای خلیج فارس به میزبانی عربستان سعودی بعد از نزدیک به چهار سال تنش و قطع کامل روابط بین محور ریاض (امارات، بحرین و مصر) با قطر امروز سه شنبه برگزار شد و بنا به درخواست پادشاه سعودی این نشست به احترام تلاش های سلطان سابق عمان و امیر سابق کویت برای پایان دادن به این تنش و خصومت، نشست سران سلطان قابوس و امیر صباح نام گرفته است.

بیانیه پایانی نشست آشتی بین قطر و محور عربستان سعودی کشورهای شرکت کننده در این نشست بعد از پایان آن بیانیه ای را منتشر کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه پایانی نشست آشتی قطر و محور عربستان سعودی/بحران دیپلماتیک خاتمه یافت

بیانیه پایانی نشست آشتی قطر و محور عربستان سعودی/بحران دیپلماتیک خاتمه یافت