مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 17:202021-01-05بين الملل

وزیر سابق همه را مات کرد/ نماینده زن پارلمان لتونی رییس فدراسیون جهانی شطرنج شد


فدراسیون بین المللی شطرنج، فیده، روز سه شنبه نماینده زن پارلمان لتونی و وزیر سابق دارایی این کشور را به عنوان مدیر عامل جدید خود انتخاب و منصوب کرد.

- جی پلاس؛ دانا رِیزنیتس اوزولا که عنوان استاد بزرگ شطرنج را در کارنامه دارد برای نخستین بار سال 2016 پس از غلبه بر ایفان هو، قهرمان وقت جهان از کشور چین در المپیاد شطرنج باکو نام خود را بر سر زبان ها انداخت و به عنوان یک پدیده نوظهور در رقابت های جهانی شطرنج بانوان خود را معرفی کرد.

یورو نیوز نوشت: خانم اوزولا که در آنزمان عضوی از کابینه لتونی بود برای آنکه بتواند در تورنمنت یاد شده شرکت کند به ناچار مجبور شد از حضور در نشست وزرای اتحادیه اروپا صرف نظر کند.

دولت لتونی برای آنکه نماینده ای در نشست وزرای دارایی اتحادیه اروپا داشته باشد فرد دیگری را در آن جلسه جایگزین دانا رِیزنیتس اوزولا کرد.

وزیر سابق دولت لتونی که اینک 39 سال دارد همواره از علاقه وافر خود به شطرنج یاد کرده و گفته است که این ورزش فکری به وی کمک کرده تا بر فشار و استرس حاکم بر دنیای سیاست غلبه کند.

خانم رِیزنیتس اوزولا روز دوشنبه با انتشار پستی در صفحه فیس بوک خود نوشت که می خواهد تمام وقت و انرژی خود را به کار در فدراسیون بین المللی شطرنج، فیده، اختصاص دهد و برای این کار لازم است که کرسی نمایندگی پارلمان را رها ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر سابق همه را مات کرد/ نماینده زن پارلمان لتونی رییس فدراسیون جهانی شطرنج شد

وزیر سابق همه را مات کرد/ نماینده زن پارلمان لتونی رییس فدراسیون جهانی شطرنج شد