مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 13:502021-01-05بين الملل

مرز کیله سردشت رسمی می شود


سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق گفت: رایزنی با مسئولان اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق برای تبدیل مرزکیله به رسمی ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی شوشتری بعد از ظهر سه شنبه در نشست مشترک مسئولان ایرانی و کردستان عراق بر توسعه مناسبات اقتصادی در مرز کیله سردشت کرد و افزود: زمینه توسعه زیرساخت ها در دو طرف مرز فراهم شده است و بایستی از این فرصت برای آغاز عملیات اجرایی زیرساخت ها تا نهایی شدن موضوع رسمی شدن کیله بهره برد.

وی در خصوص حل اختلاف تعیین نقطه صفر مرزی نیز گفت: این موضوع در رده های بالای مسئولان کشور و کمیته های تعیین نقطه صفر مرزی در حال پیگیری است.

فرماندار شهر قلعه دیزه عراق نیز در این نشست گفت: کردستان عراق با تمام ظرفیت برای تحقق مطالبات مرزی و رسمی شدن مرز کیله تلاش می کند و آمادگی هرگونه تعامل و همکاری با جمهوری اسلامی ایران را دارد.

بکر باییز با درخواست باز شدن معابر کولبری افزود: بسته شدن معابر قاسم رش و اشکان در وضعیت اقتصادی امروز موجب شده بخش زیادی از مردم دو طرف مرز بیکار شوند که باز شدن آنها بیکاری و وضعیت معیشت مردم را بهتر خواهد کرد.

وی افزود: برای افزایش صادرات از مرز کیله با توجه به حجم زیاد ورود و خروج کامیون افزایش ساعات کاری، بهبود وضعیت راه ها، افزایش نشستهای بین دو طرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرز کیله سردشت رسمی می شود

مرز کیله سردشت رسمی می شود