مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 12:302021-01-05اقتصادي

پولی که هست و پولی که نیست/ وقتی برای بنر هزینه می شود ولی برای مرمت آثار نه


برای ساخت درب گنبد سرخ مراغه که اثر ملی است، پولی نیست اما برای بازدید مدیرکل میر اث فرهنگی آذربایجان شرقی بنر خیرمقدم چندین هزار تومانی نصب می شود! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مراغه، گنبد سرخ مراغه بعنوان یکی از شاهکارهای معماری ایران و آذربایجان این روزها از نظر نگهداری حال چندان خوشی ندارد، درب آن شکسته، محل تجمع معتادان شده و تابلوهای معرفی و تاسیسات محوطه آن به غارت رفته است.

همه این مشکلات از نبود نگهبان، راهنمای گردشگری و کمبود اعتبار است.

این بنا در حالی با کمبود اعتبار مواجه است که وقتی مدیرکل میراث فرهنگی از آن بازدید می کند بنر خیرمقدم برای ایشان نصب می شود که در شرایط فعلی نوعی حیف و میل بیت المال است.

شاید برای نصب این بنر نزدیک به 400 هزار تومان به نرخ امروزی هزینه شده، سئوال اینجاست آیا نمی شد با این اعتبار یک درب برای گنبد به طور موقت نصب کرد تا محل تجمع دورگردان نشود.

اگر اولین بار بود که مدیرکل به مراغه می آمد، شاید می شد این کار را توجیه کرد، اما این چندمین بار است که مدیرکل به مراغه مسافرت می کنند.

با شناختی که از مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی سراغ داریم اگر از قبل می دانستند که این بنر خیرمقدم می خواهد نصب شود، هرگز اجازه این کار را نمی دادند ولی در شرایط کمبود بودجه اداره میراث فرهنگی شهرست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پولی که هست و پولی که نیست/ وقتی برای بنر هزینه می شود ولی برای مرمت آثار نه

پولی که هست و پولی که نیست/ وقتی برای بنر هزینه می شود ولی برای مرمت آثار نه