مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 08:052021-01-05اقتصادي

عواملی که شهرهای کوچک را به آلودگ هوا دچار می کند


فرسوده شدن اتومبیل ها، نبود بهبود کیفیت سوخت، نبود صرفه جویی در سوخت ساختمان ها و تولید بیش از حد و تجمع روزافزون خودروها در شهرهای کوچک ما را به سمت آلودگی هوا و هشدار برای شهرهای کوچک می کشاند.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری مهندسی آب دانشگاه شهرکرد گفت: فرسوده شدن اتومبیل ها، نبود بهبود کیفیت سوخت، نبود صرفه جویی در سوخت ساختمان ها و تولید بیش از حد و تجمع روزافزون خودروها در شهرهای کوچک ما را به سمت آلودگی هوا و هشدار برای شهرهای کوچک می کشاند.

محمدعلی نصر استادیار در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه آلاینده های جوی بیشتر ناشی از فعالیت های صنعتی و معادن، اتومبیل های سبک و سنگین و سوخت حاصل از گرمایش ساختمان ها هستند، اظهار کرد: البته دلایل دیگری نیز وجود دارد اما این سه مورد بیشترین عوامل را به خود اختصاص می دهند.

این پژوهشگر حوزه اقلیم شناسی افزود: طبیعتا در مناطق با جمعیت بالا، تجمع کارخانه های صنعتی باعث ورود آلاینده ها به جو شده و اگر این آلاینده ها انتقال پیدا نکنند، شرایط سختی تحت عنوان آلودگی هوا به وجود می آید.

استادیار مهندسی آب دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه جو کره زمین برای انتقال آلاینده ها دو مکانیزم دارد، تصریح کرد: انتقال آلایندها به دو صورت افقی و قائم است، این انتقال در حالت افقی همراه با وزش باد بوده،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواملی که شهرهای کوچک را به آلودگ هوا دچار می کند

عواملی که شهرهای کوچک را به آلودگ هوا دچار می کند