مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 دی 1399 ساعت 07:052021-01-05بين الملل

از راه های دیپلماتیک به دنبال رفع توقیف نفتکش هستیم


وزیر خارجه کره جنوبی با تاکید بر دیپلماسی، از تداوم رایزنی های سئول-تهران در راستای آزادی نفتکش کره ای خبر داد که به دلیل نقض قوانین زیست محیطی از سوی ایران توقیف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، کانگ کیونگ وا وزیر خارجه کره جنوبی، از تداوم تلاش های دیپلماتیک برای تضمین آزادی نفتکشی خبر داد که روز یکشنبه از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، به دلیل عدم رعایت پروتکل های زیست محیطی، در تنگه هزمز توقیف شد.

وی افزود: پیگیری اولیه این موضوع از روز دوشنبه آغاز شد حال آنکه وزارت خارجه کره جنوبی هم در تهران و هم در سئول مشغول صحبت با دیپلمات ها برای حل این مسئله است.

کانگ ادامه داد: سعی کردیم از راه ارتباط گرفتن با سفارت ایران در سئول، و همچنین به طور متقابل، سفارت کره در تهران، بفهمیم چه اتفاقی افتاده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ماجرای نفتکش با مسئله توقیف دارایی های ایران در کره جنوبی به دلیل تحریم های آمریکا ارتباطی دارد؛ افزود: در حال حاضر سلامت خدمه کشتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

شناور کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی حامل 7 هزار و 200 تن مواد شیمیایی نفتی است و در حال حاضر در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفته تا پرونده آن برای طی مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی ایران شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از راه های دیپلماتیک به دنبال رفع توقیف نفتکش هستیم

از راه های دیپلماتیک به دنبال رفع توقیف نفتکش هستیم