مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 15:052021-01-04اقتصادي

تخصیص اعتبارات ستاداحیای دریاچه ارومیه همسو باحق آبه کشاورزی نیست


معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از تحقق اندک اعتبارات بخش کشاورزی توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه گلایه کرد و گفت: تخصیص اعتبارات همسو با حق آبه این بخش نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی مراد اکبری عصر دوشنبه در جلسه بررسی مسائل مشکلات و چالش های بخش کشاورزی شهرستان میاندوآب اظهارکرد: بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه باید سالانه 8 درصد از منابع آب بخش کشاورزی استان صرفه جویی و برای احیای دریاچه صرف شود برای این تحقق این هدف پنج هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تنها یک هزار و 100 میلیارد تومان معادل 23 درصد محقق شد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به تخصیص کم اعتبارات شایسته نیست فشار مضاعفی برای صرفه جویی آب به بخش کشاورزی وارد شود، افزود: تحقق صرفه جویی 8 درصدی سالانه در بخش کشاورزی نیازمند تخصیص کامل اعتبارات است و بارها این گلایه را به ستاد احیای دریاچه ارومیه اعلام کرده ایم.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنامه های عملیاتی در بخش های مختلف آب و خاک، ترویج و آموزش، تهیه نقشه های کاداستر اراضی کشاورزی و … از محل اعتبارات دریاچه ارومیه انجام گرفته ولی با این حال اعتبارات تخصیصی ستاد احیا دریاچه ارومیه همسو با کاهش 40 درصدی حق آبه شهرستان میاندوآب نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص اعتبارات ستاداحیای دریاچه ارومیه همسو باحق آبه کشاورزی نیست

تخصیص اعتبارات ستاداحیای دریاچه ارومیه همسو باحق آبه کشاورزی نیست