مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 12:552021-01-04اقتصادي

«تکیه موثقی» شهر بروجرد خانه «ورشو» می شود


بنای تاریخی «تکیه موثقی» در شهر بروجرد به منظور احداث خانه ورشو در نظر گرفته شده و عمده تجهیزات موردنیاز کارگاهی نیز برای آن خریداری شده است.

- بروجرد- مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: بنای تاریخی تکیه موثقی در شهر بروجرد به منظور احداث خانه ورشو در نظر گرفته شده و عمده تجهیزات موردنیاز کارگاهی نیز برای آن خریداری شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیدامین قاسمی امروز دوشنبه در سخنانی از برگزاری نشست هم اندیشی با صنعت گران ورشوساز بروجرد خبر داد و گفت: این جلسه با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش و نیز افزایش تولید در بروجرد، شهر ملی ورشو و در حیاط خانه تاریخی بیرجندی برگزار شد.

وی افزود: در این هم اندیشی با دعوت از هنرمندان ورشوساز و صنعت گران پیشه های وابسته به این هنر، نظرات آنها را در مورد ایجاد خانه ورشو بروجرد جویا شده و در راستای توسعه و ترویج این هنر نکته نظرات جالبی مطرح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با تاکید بر ضرورت ایجاد این خانه و وجود مزایای ویژه آن برای صنعت گران ورشو ساز، تشریح کرد: این خانه یکی از زیرساخت های لازم ثبت شهر بروجرد به عنوان شهر جهانی ورشو است که در صورت ایجاد این خانه، اساتید برتر هنر ورشوسازی و قلم زنی روی ورشو در این خانه متمرکز شده و این مکان به مرکزی برای جهت دهی به هن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تکیه موثقی» شهر بروجرد خانه «ورشو» می شود

«تکیه موثقی» شهر بروجرد خانه «ورشو» می شود