مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 07:402021-01-04اجتماعي

هتل بوتیکی که کلنگ آن در زمان قاجار زده شد


عمارتی متفاوت از خانه های تاریخی کویری؛ دارای باغ زیبای ایرانی و مشرف به نمای بیرجند است اما این الماس درخشان در قلب شهر یا قلیان خانه بوده و محل دود و دم و یا خالی بوده است و تنها؛ - با همه سکوتش و ناشناخته بودنش در بافت تاریخی که سالیان سال کارشان با نخ و رنگ قالی گره خورده بود، هنوز هم می درخشد و زیبایی اش را به رخ خانه های مدرن شهر در قرن 21 می کشد و حالا هم که قرار است نام یکی از مدرن ترین هتل بوتیک های کشور را به خود بگیرد.

از میان کوچه های شیب دار حکیم نزاری به عمارتی می رسی که به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع، آب و هوای مطلوبی داشته و بر سر در آن نوشته خانه شریف.

وقتی واردش می شوی و پله ها را یک به یک بالا می روی و در پشت بامش می ایستی انگار تمام بیرجند و کوه های مجاورش زیر پای تو قرار داد.

خنکای نسیم از میان درختان تنومند این عمارت بر صورتت می وزد و آب جریان یافته در حوض آبی حیاط عمارت را قلقلک می دهد و این می شود سرآغازی بر یک سفر تاریخی از یک خانه نه چندان بزرگ.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خانه تاریخی شریف یکی از بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور بوده که در داخل بافت تاریخی شهر بیرجند در خیابان حکیم نزاری واقع شده است.

فرم معماری، مواد و مصالح و تزیینات بنا حاکی از ساخت این بنا در اوایل دوره پهلوی است، این خانه بیشتر به عمارت شبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هتل بوتیکی که کلنگ آن در زمان قاجار زده شد

هتل بوتیکی که کلنگ آن در زمان قاجار زده شد