مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 07:052021-01-04اقتصادي

روند نزولی سهم ریالی واردات دارو/تولید روزانه 35 میلیون عدد ماسک


رییس سازمان غذا و دارو، به ارائه گزارشی از وضعیت بازار دارویی کشور، تامین واکسن کرونا و.

، پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازوارد بازار دارویی جهان می شود، در کمتر از دو ماه تولید آن در کشور صورت می گیرد و حتی زمینه صادرات آنها نیز فراهم می شود.

وی در ادامه با اشاره به روند نزولی واردات دارو به کشور، گفت: توانمندی صنعت دارویی کشور باعث شد تا روند واردات دارو به لحاظ ریالی از 30 درصد در سال 97، به 22 درصد در سال 98 برسد و امروز این عدد به کمتر از 15 درصد کاهش یافته است.

شانه ساز به حوزه غذا اشاره کرد و افزود: در حوزه غذا نیز توانسته ایم فرایند صدور پروانه تولید را به کمتر از 24 ساعت برسانیم.

وی ادامه داد: با هماهنگی هایی که صورت گرفته است، از 1500 پروانه تولید محصولات غذایی که تا 6 ماه قبل در نوبت مجوز بودند، این تعداد به صفر رسیده است.

رییس سازمان غذا و دارو، به بازار تجهیزات پزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: در زمینه تأمین تجهیزات پزشکی نیز به رغم همه محدودیت ها و تحریم ها، توانسته ایم نیازهای خودمان را تأمین کنیم.

وی با عنوان این مطلب که در روزهای اول که درگیر کرونا شده بودیم ظرفیت تولید ماسک در کشور روزانه بین 120 تا 150 هزار عدد بود که امروز این میزان به روزانه 35 میلیون عدد ماسک رسیده است، افزود: سیاست ما در آن روزها ابتدا کمیت و بعد قیمت ماسک بود، اما بعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند نزولی سهم ریالی واردات دارو/تولید روزانه 35 میلیون عدد ماسک

روند نزولی سهم ریالی واردات دارو/تولید روزانه 35 میلیون عدد ماسک