مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 05:452021-01-04سياسي

کتاب امنیت زیستی در حقوق بین الملل منتشر شد


کتاب امنیت زیستی در حقوق بین الملل به قلم دکتر آرامش شهبازی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی توسط موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر منتشر شد.

- کتاب امنیت زیستی در حقوق بین الملل به قلم دکتر آرامش شهبازی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی توسط موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر منتشر شد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، نویسنده این کتاب تلاش کرده در چهار بخش مهمترین محورهای مرتبط با موضوع امنیت زیستی را تشریح کرده و در فصل آخر راهکارهایی را برای جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ارائه دهد.

در مقدمه این کتاب آمده است: مفاهیمی چون امنیت زیستی یا ایمنی زیستی شاید در اولین نگاه از جنس مفاهیم حقوقی و حقوق بین الملل به نظر نرسند؛ اما تعمق بیشتر در ابعاد این مفاهیم و تحولات علمی و عملی صورت گرفته در ارتباط با مفهوم امنیت در جوامع ملی و بین المللی، پیوستگی و همبستگی امنیت زیستی با امنیت ملی و به تبع آن، امنیت بین المللی را بیشتر به منصه ظهور می رساند.

نباید از نظر دور داشت که پیوسته خلیی جدی در تحقق مفهوم امنیت زیستی در حقوق بین الملل موجود است و همین خلأ مانع از تحقق مفاهیم بنیادین امنیت زیستی و مؤلفه های زیرمجموعه های آن، ازجمله سلامت عمومی، ایمنی زیستی و امنیت انسانی می شود؛ درنتیجه، به ویژه مفهوم امنیت ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب امنیت زیستی در حقوق بین الملل منتشر شد

کتاب امنیت زیستی در حقوق بین الملل منتشر شد