مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 05:352021-01-04اجتماعي

آغاز شمارش پرندگان آبزی و کنار آبزی در کهگیلویه و بویراحمد


مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از آغاز شمارش پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در منابع آبی استان خبردادو گفت : در این سرشماری ضمن پایش منابع آبی ,سلامتی پرندگان نیز مورد بررسی و دقت قرار می گیرد.

- سید اسدالله هاشمی در گفت وگو اب خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: برنامه سرشماری پرندگان آبزی کنار آبزی و مهاجر استان در آبگیرها، رودخانه ها، تالاب ها و منابع آبی استان آغاز شده است.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: همه ساله به منظور بررسی روند تغییرات جمعیت گونه ها در سطح استان به خصوص حاشیه رودخانه ها توسط کارشناسان این اداره کل از 14 تا 20 دی بمدت یک هفته پرندگان آبزی و کنار آبزی در 7 شهرستان استان شمارش می شوند.

هاشمی افزود: همه ساله پرندگان بومی و مهاجر به سواحل رودخانه های استان مهاجرت می کنند و تا وقتی که شرایط اقلیمی مساعد باشد در این سواحل باقی می مانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه افزود: منابع آبی استان مکانی مناسب و مساعد برای زیست و بازتوانی پرندگان است امسال پیش بینی می شود بدلیل مساعد بودن شرایط جوی این تعداد پرندگان با افزایش مواجه باشند.

هاشمی روش شمارش را مشاهده مستقیم با استفاده از دوربین و تلسکوب بیان کرد و گفت: منابع آبی استان اعم از رودخانه ها، دریاچه پشت سد ها، آبگیرها، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز شمارش پرندگان آبزی و کنار آبزی در کهگیلویه و بویراحمد

آغاز شمارش پرندگان آبزی و کنار آبزی در کهگیلویه و بویراحمد