مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 04:502021-01-04بين الملل

ناو هواپیمابر آمریکا در منطقه می ماند


کفیل وزارت دفاع آمریکا مدعی است با توجه به تهدیدهای موجود، تصمیم قبلی مبنی بر خروج ناو «یواس اس نیمیتز» از منطقه، منتفی است.

- کفیل وزارت دفاع آمریکا مدعی است با توجه به تهدیدهای موجود، تصمیم قبلی مبنی بر خروج ناو یواس اس نیمیتز از منطقه، منتفی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کریستوفر میلر سرپرست پنتاگون در بیانیه ای که در سایت وزارت دفاع آمریکا منتشر شد؛ از تصمیم برای متوقف کردن روند خروج ناو هواپیمابر یواس اس نیمیتز از خاورمیانه خبر داد.

وی با این ادعا که هیچکس نباید درباره قاطعیت آمریکا تردید کند، گفت: به دلیل تهدیدهای اخیر ایران علیه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولت واشنگتن، دستور دادم که یواس اس نیمیتز رویه معمول (بازگشت) را متوقف کند.

به این ترتیب، نیمیتز در محدوده عملیاتی سنتکام باقی می ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، نیمیتز از آوریل 2020 در منطقه غرب آسیا جولان می دهد و طبق برنامه قبلی، قرار بود در اواخر سال میلادی گذشته (2020) به آمریکا بازگردانده شود.

ماموریت اصلی این ناو هواپیمابر فراهم کردن پوشش هوایی در جریان کاهش شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان و سومالی بود.

ادعاهای میلر درباره اظهارات مقامات ایرانی در حالی مطرح می شود که پیش از این در روز 10 دی ماه، ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) 2 فروند ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناو هواپیمابر آمریکا در منطقه می ماند

ناو هواپیمابر آمریکا در منطقه می ماند