مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 04:302021-01-04بين الملل

برنامه موشکی ایران باید «روی میز باشد»


مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت جدید این کشور می گوید که در جریان مذاکرات احتمالی برای بازگشت آمریکا به برجام، برنامه موشک بالستیک ایران «باید بر روی میز باشد».

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اسپوتنیک، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی در دولت آتی آمریکا روز یکشنبه در گفتگو با فرید زکریا خبرنگار سی ان ان گفت که در صورت انجام هرگونه مذاکره در مورد بازگشت احتمالی آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام، برنامه موشک بالستیک ایران باید روی میز باشد .

این در حالی است که در ماه میلادی گذشته، حسن روحانی رییس جمهوری ایران به صراحت اعلام کرد که موضوع برنامه موشک بالستیک تهران موضوعی غیرقابل بحث و مذاکره است و تأکید کرد که جو بایدن رییس جمهور جدید آمریکا باید به خوبی به این مسئله واقف باشد .

با این حال سالیوان در پاسخ به این پرسش فرید زکریا که تیم بایدن در مذاکرات هسته ای با ایران درصدد دستیابی به چه مواردی خواهد بود، گفت که دیدگاه دولت جدید آمریکا این است که موشک های بالستیک و موشک های بالستیک ایران باید به عنوان بخشی از گفتگوهای مجدد روز میز باشند .

وی در ادامه افزود که تیم بایدن باور دارند [دامنه] این گفتگوها می تواند فراتر از پنج عضو دائم شورای امنیت باشند و شامل بازیگران منطقه ای نیز بشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه موشکی ایران باید «روی میز باشد»

برنامه موشکی ایران باید «روی میز باشد»