مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 03:352021-01-04سياسي

رشد چندانی در بودجه عمران و پژوهش دانشگاه ها دیده نمی شود


در حوزه عمرانی و پژوهش رشد چندانی در بودجه 1400 دانشگاه ها دیده نمی شود.

- عادل نجف زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، درباره بودجه 1400 دانشگاه ها، اظهار کرد: متأسفانه نگاه به بودجه سال آتی بیشتر بر پایه هزینه ای است.

  وی افزود: این دوره در حوزه عمرانی، تحقیق و توسعه و پژوهش رشد چندانی در بودجه دانشگاه ها دیده نمی شود و از طرفی دولت با توجه به ترمیم حقوق بدنه فرهنگی کشور، چندان توفیقی در افزایش روند بودجه در حوزه تقویت دانشگاه ها در نظر نگرفته است.

  این نماینده مجلس اضافه کرد: با توجه به تغییرات و اصلاحات ساختاری که در بودجه از طرف مجلس عملیاتی می شود قطع به یقین نگاه مجلس به نقش آفرینی دانشگاه ها در رشد توسعه اقتصادی و زیرساختی کشور بهتر خواهد شد؛ البته با تغییراتی که مجلس در روند و اصلاح بودجه ریزی انجام می دهد سال بعد هم خواهیم توانست در بخش ترمیم زیرساخت های عمرانی، مراکز پژوهشی و توجه بیشتر به دانشگاه ها با افزایش بودجه در توسعه کشور ایفای نقش کنیم.

* نگران کمرنگ شدن مراکز پژوهشی و تحقیق و توسعه ای دانشگاه ها هستیم نجف زاده افزود: بودجه 1400 نسبت به سال 99، 17 درصد رشد داشته  که عمدتاً در حوزه هزینه های جاری دانشگاه ها تعریف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد چندانی در بودجه عمران و پژوهش دانشگاه ها دیده نمی شود

رشد چندانی در بودجه عمران و پژوهش دانشگاه ها دیده نمی شود