مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 13:302021-01-03اقتصادي

برای تاسیس اولین پایگاه دائمی ایران در قطب جنوب آماده همکاری هستیم


مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که آینده جهان در قطب جنوب تعریف می شود، - گفت: سال هاست که قرار است در 6 مرحله در مدت پنج سال، کار تاسیس اولین پایگاه دائمی ایران در قطب جنوب با هزینه ای حدود 300 میلیارد تومان آغاز شود که تا به امروز در حد حرف باقی مانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کامبیز مهدی زاده گفت: سال هاست در انتظاریم که شاید بودجه ای برای تاسیس پایگاه دائمی جمهوری اسلامی ایران در قطب جنوب تعلق بگیرد ولی انگار برخی از مسئولان به خواب زمستانی رفته اند و نمی خواهند از خواب بیدار شوند.

مهدی زاده ادامه داد: همانطور که دستیابی به دانش فضایی یا دستیابی به فناوری های هسته ای و نظامی می تواند در تقویت اعتماد به نفس ملی اثرگذار باشد، ایجاد پایگاه دائمی در قاره یخ زده جنوبگان نیز می تواند به عمق استراتژیک ایران کمک کند.

به گفته وی، امروز حدود 70 مرکز فعال پژوهشی در قطب جنوب وجود دارد.

با برگزاری همایش و نمایش نمی توان در این عرصه خودنمایی کرد.

طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی آماده است با همکاری با پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و همچنین سازمان زمین شناسی که جای خالی آن در کمک به راهبری این طرح احساس می شود، قد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای تاسیس اولین پایگاه دائمی ایران در قطب جنوب آماده همکاری هستیم

برای تاسیس اولین پایگاه دائمی ایران در قطب جنوب آماده همکاری هستیم