مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 13:052021-01-03حوادث

115 راس گوسفند در نی ریز تلف شدند


مسئول اداره بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی نی ریز گفت: 115 راس گوسفند بر اثر بیماری باکتریایی « لپتوسپیروز» در روستای عباس آباد دوم بخش مرکزی نی ریز تلف شدند.

- شیراز - مسئول اداره بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی نی ریز گفت: 115 راس گوسفند بر اثر بیماری باکتریایی لپتوسپیروز در روستای عباس آباد دوم بخش مرکزی نی ریز تلف شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی قرایی گفت: با توجه به مراجعه یکی از دامداران در خصوص تلفات دام هایش بر اثر یک بیماری ناشناخته، پیگیری ها توسط این اداره و شبکه دامپزشکی شهرستان صورت گرفت.

وی افزود: با حضور دامپزشک اعزامی از استان و رییس شبکه دامپزشکی نی ریز در دامداری و پس از چند ساعت بررسی و کالبد شکافی چند رأس گوسفند و نمونه برداری از اجزا داخلی و ارسال به آزمایشگاه، بیماری لپتو سپیروز توسط آزمایش های صورت گرفته تشخیص داده و دارو سریعاً تجویز شد.

قرایی ادامه داد: متأسفانه بیماری در چند روز تمامی دام ها را به کام مرگ کشاند و خسارت مالی 500 میلیون تومانی به بارآورد.

مسئول اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی نی ریز با اشاره به اینکه این بیماری مشترک انسان و دام است و اغلب از طریق خاک و آب آلوده به ادرار حیوانات به ویژه جوندگان (موش) منتقل می شود تاکیدکرد: دامدارانی که قصد خرید و انتقال دام را دارند حتماً شبکه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

115 راس گوسفند در نی ریز تلف شدند

115 راس گوسفند در نی ریز تلف شدند