مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 10:102021-01-03اقتصادي

ثبت جهانی تنها «منظر تاریخی» ایران از رؤیا تا واقعیت


پس از سال ها کش وقوس برای ثبت جهانی تپه باستانی «هگمتانه» به تازگی مفهوم جدیدی به نام ثبت «منظر تاریخی» مطرح شده که به گفته متولیان امر در کشور رقیب ندارد و برای یونسکو جذابیت خاصی محسوب می شود.

- ایسنا/همدان پس از سال ها کش وقوس برای ثبت جهانی تپه باستانی هگمتانه به تازگی مفهوم جدیدی به نام ثبت منظر تاریخی مطرح شده که به گفته متولیان امر در کشور رقیب ندارد و برای یونسکو جذابیت خاصی محسوب می شود.

منظور از مفهوم تازه متولد شده منظر تاریخی ترکیب سایت باستانی تپه هگمتانه، بافت تاریخی شهر و بازار قدیمی همدان است که ظرفیت فوق العاده ای به شمار می رود و ثبت آن گام بزرگی است در شناساندن این مجموعه بی نظیر به جهانیان.

اگرچه در سفرهای اخیر مسئولان کشوری به همدان برای پیگیری این پرونده خبری از رسانه ها نبود اما شنیده ها حاکی از آن است این پرونده اهمیت خاصی برای وزارت میراث فرهنگی دارد و مسئولان استانی نیز در این مسیر با آنها هم گام شده اند.

تیرماه سال جاری بود که معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام اینکه به جای هگمتانه، منظر تاریخی همدان را جهانی کنیم، گفت: اگر مسئولان استان همدان همراهی کنند، می توانیم ثبت جهانی هگمتانه را در ابعاد وسیع تری انجام دهیم، یعنی می توانیم برنامه ریزی ها برای ثبت جهان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی تنها «منظر تاریخی» ایران از رؤیا تا واقعیت

ثبت جهانی تنها «منظر تاریخی» ایران از رؤیا تا واقعیت