مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 06:502021-01-03اقتصادي

بیشترین کالای صادراتی زنجان مربوط به ترکیه و عراق است


بیشترین کالای صادراتی استان زنجان به دو کشور ترکیه و عراق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، میر هاشم سید احمدی صبح یکشنبه درجلسه کار گروه توسعه صادرات در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه استان زنجان با کشور ترکیه بیشترین مراوده تجاری را دارد، گفت: بیش از 60 درصد از صادرات کالای استان به کشور ترکیه است.

وی اظهار کرد: بعد از ترکیه استان زنجان بیشترین صادرات کالا را به کشور عراق دارد.

مدیرکل گمرک زنجان، به آمار واردات کالا به زنجان اشاره کرد و گفت: طی 9 ماه امسال بیش از 227 میلیون و 402 هزار و 245 دلار کالا به گمرک استان وارد شده که از نظر دلاری 15 درصد کاهش و از نظر وزنی هم پنج درصد کاهش دارد.

احمدی با بیان اینکه بیشترین کالاهای وارداتی به استان مواد اولیه واحدهای تولیدی است، تاکید کرد: عمده کالاهای وارداتی خاک روی، خمیر چوب، کاغذ و مقوا بازیافتی، نخ پلی آمید، نخ پلی استر، ماشین آلات خط تولید، پودر جاذب، پلی آمید، نوار پلاستیکی، تنظیم کننده ولتاژ، سکسیونر، قطعات اتصال عایق، مقره، ورق فولادی، کاغذ تحریر، کاغذ کرافت، کاغذ تیشو و کاغذ سیگار بوده است.

وی به آمار صادرات کالا از گمرک زنجان اشاره کرد و گفت: طی 9 ماه امسال بیش از 176 میلیون و 360 هزار و 23 دلار کالا از گمرک استان صادر شده که این میزان کالای صادر شده از نظر دلاری چهار درصد کاهش و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین کالای صادراتی زنجان مربوط به ترکیه و عراق است

بیشترین کالای صادراتی زنجان مربوط به ترکیه و عراق است