مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 05:202021-01-03پزشكي

راهکارهای یک چشم پزشک برای کاهش آسیب های صفحات الکترونیکی بر چشم


یک جراح و متخصص چشم در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نور صفحه نمایش باید به اندازه محیط اطراف باشد، گفت: لازم است با هر 20 دقیقه نگاه کردن به صفحات مجازی 20 ثانیه به جسم دور نگاه و یا چشم ها بسته شود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک جراح و متخصص چشم در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نور صفحه نمایش باید به اندازه محیط اطراف باشد، گفت: لازم است با هر 20 دقیقه نگاه کردن به صفحات مجازی 20 ثانیه به جسم دور نگاه و یا چشم ها بسته شود.

سید علی موسوی زاده در گفت وگو با ایسنا در خصوص علائم ایجاد ضعف در بینایی حین دیدن صفحه تلویزیون، گوشی و تبلت اظهار کرد: علائمی مانند سوزش، خارش، قرمزی و مالش چشم، پلک زدن مکرر و جمع کردن چشم هنگام کار با مویایل و صفحات مجازی نیاز به پیگیری داشته و باید توسط چشم پزشک مورد معاینه دقیق قرار بگیرد.

وی این نشانه ها را حاکی از عیب انکساری اصلاح نشده و یا آلرژی چشمی عنوان کرد و افزود: مالش چشم ها در اثر نگاه زیاد به صفحات مجازی سبب پدید آمدن ضعف بینایی در کودکان می شود.

این جراح و متخصص چشم، بازتاب های نور از صفحات نمایش، لامپ های رومیزی و بازتاب نور زیاد از پنجره را باعث تحریک نادرست و پاسخ غیر صحیح تطابق و آزردگی چشم مطرح و تاکید کرد: متعادل کردن روشنایی این فضاها باید مورد توجه قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای یک چشم پزشک برای کاهش آسیب های صفحات الکترونیکی بر چشم

راهکارهای یک چشم پزشک برای کاهش آسیب های صفحات الکترونیکی بر چشم