مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 05:052021-01-03حوادث

از سقف این خانه ها وحشت می چکد


زلزله رودبار، زلزله بم، زلزله کرمانشاه و سایر حوادث طبیعی و غیرطبیعی که موجب تخریب منازل در بافت شهری و روستایی در کشور شد، زنگ خطری برای ایمن سازی منازل مسکونی است، اما به نظر می رسد باوجود تمام این هشدارها هم چنان باید شاهد ساخت و ساز ساختمان های با ایمنی پایین باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کشور ایران از جمله کشورهای حادثه خیز از نظر حوادث طبیعی و انسان ساز است، چند حادثه زلزله در طول دهه های گذشته خسارات فروانی را به منازل مسکونی وارد کرد و عده ای نیز به علت ناایمن بودن ساختمان ها دچار خسارت جانی و مالی شدند.

مسئله ایمن سازی ساختمان های مسکونی و دولتی از جمله نکاتی است که باید در ساخت و ساز مورد توجه قرار بگیرد، نظام مهندسی و شهرداری یکی از دستگاه های مهم و تاثیرگذار در بحث رعایت نکات ایمنی در ساختمان سازی است، اما متاسفانه به مسئله ایمن سازی واحدهای مسکونی توجه جدی صورت نگرفته است.

مهندسان ناظر نقش کلیدی در نظارت بر احداث ساختمان های مسکونی از جمله ساختمان های بلندمرتبه دارند، اما باید به این نکته توجه کرد که مهندسان باید از تجربه کافی در بحث رعایت نکات فنی و اجرایی ساختمان داشته باشند، کوتاهی مهندسان ناظر در امر ساخت و ساز می تواند موجب به بار آمدن خسارات مالی و جانی فراوان در شهرها و روستاها شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سقف این خانه ها وحشت می چکد

از سقف این خانه ها وحشت می چکد