مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 10:302021-01-02پزشكي

ابداع سیستمی برای رساندن دارو به مغز بر پایه نانوذرات


طی چند دهه گذشته محققان مسیرهای بیولوژیکی را که به بیماری های تخریب کننده عصبی منجر شده است را شناسایی و عوامل مولکولی امیدوار کننده ای را نیز برای مورد هدف قرار دادن آنها ایجاد کرده اند.

- طی چند دهه گذشته محققان مسیرهای بیولوژیکی را که به بیماری های تخریب کننده عصبی منجر شده است را شناسایی و عوامل مولکولی امیدوار کننده ای را نیز برای مورد هدف قرار دادن آنها ایجاد کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، گرچه یافته های به دست آمده در برخی موارد به مرحله آزمایش های بالینی نیز رسیده است و به عنوان درمانی مناسب نیز تایید شده اند اما بازهم سرعت پیشرفت محققان کند است چرا که آنها برای ارسال دارو از طریق سد خونی مغزی و مغز با چالش هایی مواجه هستند.

اخیرا برای تسهیل در انتقال دارو به مغز گروهی از مهندسین زیستی و پزشکان بیمارستان زنان بریگهم و بیمارستان کودکان بوستون یک پلتفرم نانوذرات ایجاد کردند که می تواند فرایند انتقال دارو کپسوله شده را در موش های دارای شکاف سد خونی مغزی تسهیل کند.

در این مطالعه محققان با آزمایش بر روی موش های ضربه مغزی شده(TBI) مشاهده کردند که این سیستم ارسال دارویی که آنها طراحی کرده اند سه برابر بیشتر از روش های متداول ارسال دارو در مغز موثر است و از آنجا که از نظر درمانی نیز موثر است موضوع م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع سیستمی برای رساندن دارو به مغز بر پایه نانوذرات

ابداع سیستمی برای رساندن دارو به مغز بر پایه نانوذرات