مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 08:352021-01-02پزشكي

افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی با یائسگی زودرس


متخصص زنان و زایمان بیمارستان طالقانی تهران با بیان اینکه زنانی که زود یائسه می شوند بیش از دیگران در معرض خطر بیماری های قلبی و مرگ زودرس قرار دارند، - تاکید کرد: با درمان یائسگی زودرس  می توان از بروز مشکلات قلبی و عروقی  و مرگ زودرس پیشگیری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فخرالملوک یاسایی درخصوص منوپوز یا یائسگی، گفت: منوپوز زمانی اتفاق می افتد که تولید هورمون استروژن در تخمدان های یک خانم متوقف شود و بیش از 12 ماه قاعدگی یا پریود ماهانه نداشته باشد و علائم یائسگی را نیز تجربه کند.

وی استروژن را هورمون کنترل کننده چرخه تولید مثل و باروری در زنان ذکر کرد و افزود: معمولا یائسگی در اغلب زنان حدود 50 سالگی (45 تا 55 سالگی) رخ می دهد اما درصورت توقف تخمک گذاری و قطع پریود ماهیانه قبل از سن 40 سالگی، یائسگی زودرس اتفاق افتاده است.

این دانشیار دانشگاه با اشاره به تاثیر عوامل ارثی و سابقه خانوادگی در سن بروز یائسگی در خانم ها، خاطرنشان کرد: یائسگی زودرس نازایی و عدم باروری را به دنبال خواهد داشت.

وی مهمترین علت بروز یائسگی زودرس را عوامل ژنتیکی و ارثی برشمرد و استعمال دخانیات و سیگار، مصرف بعضی از داروها، درمان هایی نظیر جراحی و برداشتن تخمدانها را در بروز یائسگی زودرس موثر ذکر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی با یائسگی زودرس

افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی با یائسگی زودرس