مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 07:102021-01-02سياسي

آغاز اقدامات حفاظتی مرمتی نقش بهرام


مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با اشاره به اهمیت نقوش و سنگ نگاره های برجای مانده از گذشته تاریخی ایران، شروع اقدامات حفاظتی و مرمتی نقش بهرام دوم در محدوده نقش رستم را یادآور شد.

- حمید فدایی شنبه 13 دی به خبرنگاران گفت: نقوش برجسته ساسانی در کنار آرامگاه های شاهان هخامنشی و این هر دو در کنار نقشی از پادشاهی ایلامی، ارزش های زمانی و مکانی محوطه نقش رستم را ویژه تر کرده است.

او با بیان اینکه آثار واقع در این محوطه، نشانه ای بر تقدس آن و استفاده آیینی از محوطه در دوره های بسیار دور تاریخی تاکنون است، گفت: شهریاران ساسانی مهمترین رویدادهای سرزمین و پادشاهی خود را بر دیواره های صخره ای این مکان نقش کرده اند و علاوه بر این، بر فراز کوه نقش رستم، در وسعتی زیاد دخمک ها و استودان های عهد ساسانی گسترده است.

فدایی ضمن یادآوری اینکه وجود چنین نشانه ها و آثاری موید مقدس بودن این مکان برای شاهان دوران هخامنشی و ساسانی تلقی می شود، بر ضرورت انجام برنامه ریزی در زمینه حفاظت، مرمت و بهره برداری از این آثار فرهنگی، تاکید و اضافه کرد: در حال حاضر حفاظت از این گنجینه بشری مهمترین دغدغه پایگاه است که خود با برنامه ریزی های انجام شده از چند سال قبل تا کنون وارد مرحله جدیدی از اقدامات اجرایی و اضطراری مرمت شده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اقدامات حفاظتی مرمتی نقش بهرام

آغاز اقدامات حفاظتی مرمتی نقش بهرام