مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 05:302021-01-02اقتصادي

سند توسعه دامپروری در چهارمحال و بختیاری تهیه شد


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سند توسعه دامپروری در چهارمحال و بختیاری با کمک کارشناسان تهیه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سام مردانی به تهیه سند توسعه دامپروری استان اشاره کرد و گفت: چهارمحال و بختیاری اولین استانی است که این سند را در بیش از 300 صفحه آماده کرده و تولیدات تخم مرغ، گوشت، شیر و عسل را تا سال 1400 پیش بینی کرده است که یکی از راه هایی تقویت مجموعه دامپروری استان برای رسیدن به هدف نیز است.

مردانی بیان کرد: اصلاح نژاد دام سبک از جمله کارهایی است در این استان به عنوان پایلوت کار شده و مورد نظر وزارت خانه قرار گرفته که اعتبارات لازم برای اصلاح نژاد گوسفند بومی نیز به این استان تخصیص یافته است.

معاون بهبود تولیدات دامی استان در خصوص توزیع نهاده دام سبک و سنگین اظهار کرد: مقرر شد نهاده ای دامی به دام های سبک و سنگین تخصیص داده نشود و مواد در قالب خوراک دام به دامداران تحویل داده شود اما برخی از کارخانه ها و دامداران راضی به اجرای این کار نبودند اما جلسه ای برای شش کارخانه خوراک دام برگزار و با فرمول هایی ثابت شد که نرخ خوراک دولتی 40 تا 50 درصد نسبت به خوراک آزاد پایین تر است و لذا با در نظر گرفتن کیفیت خوراک دام، حفظ ثبات قیمت و رضایت دامدار این طرح اجرایی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند توسعه دامپروری در چهارمحال و بختیاری تهیه شد

سند توسعه دامپروری در چهارمحال و بختیاری تهیه شد