مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 04:452021-01-02اجتماعي

پای مجسمه های جزیره ایستر شیلی به ملایر باز شد


شهردار ملایر با بیان اینکه در راستای تکمیل مجموعه تفریحی و توریستی «مینی ورلد» 10 مجسمه باستانی موآیی های جزیره ایستر کشور شیلی در این مجموعه ساخته و نصب شد، - ایسنا/همدان شهردار ملایر با بیان اینکه در راستای تکمیل مجموعه تفریحی و توریستی مینی ورلد 10 مجسمه باستانی موآیی های جزیره ایستر کشور شیلی در این مجموعه ساخته و نصب شد، گفت: این مجسمه ها با ارتفاع میانگین سه متر و دارای اسکلت فلزی و رویه بتنی است که از نظر نشان دادن بافت و رنگ خاکستری و سیاه مجسمه ها، روی آنها پتینه کاری شده است.

حسین بابایی در گفت وگو با ایسنا، افزود: با توجه به اهمیت این طرح مهم گردشگری، تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا پایان امسال بخش عظیمی از این مجموعه تفریحی و توریستی را تکمیل کرده و به اتمام برسانیم.

وی اظهار کرد: مهمترین مظهر فرهنگی کشور شیلی، مجسمه های موآیی هایی است که در جزیره ایستر این کشور وجود دارند که در یک دوره کوتاه خلاقیت و فعالیت خرسنگی، کنده کاری شده اند و بر طبق آخرین تحقیقات باستان شناسی، تعداد 887 مجسمه سنگی یک شکل و یکپارچه در موزه و در جزیره شناسایی شده است.

شهردار ملایر ادامه داد: برخی از موآیی ها دارای کلاه یا تاج های قرمز رنگی هستند که علت آن مشخص نیست اما برخی از باستان شناسان می گویند که این گونه موآیی ها مفهوم آیینی خاص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای مجسمه های جزیره ایستر شیلی به ملایر باز شد

پای مجسمه های جزیره ایستر شیلی به ملایر باز شد