مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 دی 1399 ساعت 19:302021-01-01بين الملل

نخستین شکست ترامپ در سال جدید؛ کنگره آمریکا وتوی بودجه دفاعی را لغو کرد


مجلس سنای آمریکا وتوی بودجه دفاعی آمریکا توسط رییس جمهور این کشور را باطل کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از روسیا الیوم، مجلس سنای کنگره آمریکا امروز جمعه با اکثریت آرا از وتوی بودجه وزارت دفاع این کشور توسط دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور عبور کرد و نخستین شکست در سال جدید میلادی به ترامپ تحمیل کرد.

اقدام مجلس سنای آمریکا در عبور از وتویی که ترامپ علیه لایحه سیاست دفاعی به ارزش 740 میلیارد دلار استفاده کرده بود یک اقدام کم سابقه در روز نخست سال جدید میلادی به شمار می رود.

این در حالی است که چند روز پیش نیز مجلس نمایندگان آمریکا با بیش از دو سوم آرا، وتوی لایحه بودجه دفاعی این کشور توسط ترامپ را لغو کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا در یک رای گیری با 322 رأی موافق در برابر 87 رای مخالف، وتوی لایحه بودجه دفاعی سال 2021 این کشور توسط دونالد ترامپ را باطل کردند.

پیش از این اعلام شده بود که در صورتی که مجلس سنای آمریکا نیز مانند مجلس نمایندگان با وتوی ترامپ در خصوص لایحه بودجه دفاعی 740 میلیارد دلاری مخالفت کند، وتوی ترامپ کاملا باطل و این به عنوان اولین لایحه فراتر از اختیارات وتو در دوره مسئولیت ترامپ ثبت خواهد شد.

گفتنی است مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل دسامبر لایحه بودجه دفاعی 740 میلیارد دلاری این کشور برای سال 2021 را با 335 رای موافق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین شکست ترامپ در سال جدید؛ کنگره آمریکا وتوی بودجه دفاعی را لغو کرد

نخستین شکست ترامپ در سال جدید؛ کنگره آمریکا وتوی بودجه دفاعی را لغو کرد