مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 دی 1399 ساعت 06:502021-01-01بين الملل

مغرب عادی سازی کامل روابط را تا زمان مشخص شدن مواضع «بایدن» به تعویق می اندازد


چند منبع دیپلمات خبر دادند که عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی به کندی پیش می رود و این کشور منتظر است ببیند رییس جمهور منتخب آمریکا در قبال امتیازاتی که رییس جمهور فعلی این کشور داده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از چند منبع دیپلمات خبر داد که رباط عادی سازی کامل روابط خود با تل آویو را به تعویق انداخته است.

روزنامه رییس جمهور فعلی آمریکا به ویژه در ارتباط با به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی اظهار نظر کند.

صحرای غربی منطقه ای در جنوب مغرب است که از سال 1974 و به دنبال پایان استعمارگری اسپانیا در این منطقه، تحت حاکمیت مغرب قرار دارد؛ اما جبهه پولیساریو به عنوان یک سازمان نظامی سیاسی تحت حمایت الجزائر خواهان استقلال صحرای غربی و سلطه بر این منطقه است.

  مغرب خواهان حکومت خودگردان در صحرای غربی و وجود دولت و پارلمان محلی تحت حاکمیت مغرب در این منطقه است؛ اما جبهه پولیساریو مخالف این طرح بوده و خواهان برگزاری همه پرسی تعیین سرنوشت برای صحرای غربی است.

دونالد ترامپ رییس جمهور فعلی آمریکا نیز پس از اعلام عادی سازی روابط میان مغرب با رژیم صهیونیستی در توییتی در ارتباط با صحرای غربی نوشته بود: مغرب در سال 1777 ایالات متحده آمریکا را به رسمیت شناخت و بهتر است که ما حا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مغرب عادی سازی کامل روابط را تا زمان مشخص شدن مواضع «بایدن» به تعویق می اندازد

مغرب عادی سازی کامل روابط را تا زمان مشخص شدن مواضع «بایدن» به تعویق می اندازد