مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 دی 1399 ساعت 23:202020-12-31سياسي

نقاط قوت و ضعف مراکز تحقیقات سلامت


در ارزیابی کیفی فعالیت های مراکز تحقیقاتی مشخص شد که این مراکز در حیطه های رهبری، ساختار و به خصوص اثرگذاری، بیشترین چالش ها را دارند و فرآیندهای مرتبط با آن باید از طریق تعامل با صاحب نظران، - در ارزیابی کیفی فعالیت های مراکز تحقیقاتی مشخص شد که این مراکز در حیطه های رهبری، ساختار و به خصوص اثرگذاری، بیشترین چالش ها را دارند و فرآیندهای مرتبط با آن باید از طریق تعامل با صاحب نظران، اصلاح شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از مهم ترین برون دادهای پژوهشی در نظام تحقیقات سلامت، تعداد مقالات و مستندات علمی چاپ شده در مجلات مختلف است.

در بسیاری از کشورها، سامانه های گوناگون علم سنجی برای شمارش این مستندات وجود دارد و این سامانه ها به طور روزانه توسعه می یابند.

اما همیشه این پرسش وجود دارد که آیا رشد کمی مقالات با ارتقای کیفی آن ها همراه است و زیاد بودن تعداد مقالات، معادل و مترادف کیفیت بالای آن هاست؟! برای پاسخ به این پرسش باید از روش های ارزشیابی کیفیت مستندات، استفاده کرد تا کیفیت تولیدات علمی مورد بررسی قرار گیرند.

برای ارزشیابی کیفی تحقیقات و به منظور سنجش کیفیت مقالات پژوهشی، روش هایی مثل فرآیند داوری و پذیرش مقالات، بررسی طرح های تحقیقاتی، بررسی عملکرد محققان، مراکز علمی و دانشگاه ها، نحوه تخصیص بودجه و تسهیلات و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقاط قوت و ضعف مراکز تحقیقات سلامت

نقاط قوت و ضعف مراکز تحقیقات سلامت