مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 دی 1399 ساعت 21:352020-12-31پزشكي

استرس در کودکان موجب اختلال در فرآیند رشد جسمانی و روانی آنها می شود


عضو انجمن مطالعات روان درمانی ایران با اشاره به تعریفی از استرس گفت: استرس در کودکان موجب اختلال در فرآیند رشد جسمانی و روانی آنها می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، سید مهدی خرسندی اظهار داشت: استرس عکس العملی است که انسان در پی محرک های درونی یا بیرونی (محیطی) بروز می دهد.

روانشناس بالینی این مرکز درمانی با توجه به اهمیت سلامت روان در کودکان گفت: مرکز اصلیِ تجربه استرس ، مغز انسان است؛ زیرا این مغز است که تهدیدها را پردازش می کند و پاسخ رفتاری مناسب را برای فرد تعیین می کند.

عضو انجمن مطالعات روان درمانی ایران ابراز داشت: مغز و بدن کودکان در این برهه از زندگی (دوران کودکی) در حال رشد و تکامل است و هنگامی که مغز در سنین کودکی در معرض استرس قرار می گیرد، کودک دچار آشفتگی هیجانی می شود که این امر باعث می شود غده هیپوفیز کودک که مسئول ترشح هورمون رشد است دچار اختلال در تولید هورمون رشد شود و به این ترتیب رشد کودک با مشکل رو به رو می شود.

وی عنوان کرد: همچنین مدارها و انتقال دهنده های عصبی مرتبط با اضطراب در فرایند رشد دچار تحریک و حساسیت افراطی می شوند و به دلیل ترشح بیشتر هورمون کورتیزول (هورمون استرس) بدن آن ها از ابتدا سیستم ایمنی ضعیف تری را شکل می دهد، در نتیجه فرد در آینده در برابر استرس های معمول زندگی آسیب پذیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس در کودکان موجب اختلال در فرآیند رشد جسمانی و روانی آنها می شود

استرس در کودکان موجب اختلال در فرآیند رشد جسمانی و روانی آنها می شود