مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 دی 1399 ساعت 14:102020-12-31پزشكي

سازمان غذا و دارو: هیچ کشوری برای داروی مصرفی خود مجوز بین الملی نیاز ندارد


دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش سازمان غذا و دارو گفت: هیچ کشوری برای دارویی که خودش می خواهد مصرف کند، نیاز به مجوز بین المللی ندارد و سازمان غذا و دارو می تواند تاییدیه آن دارو را ارائه کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ احسان شمسی کوشکی روز پنجشنبه در رویداد آنلاین بررسی وضعیت تولید واکسن کرونا در کشورها و ارائه توانمندی ایران در تولید آن افزود: در حال حاضر ما برای واکسن کرونا نیاز به تاییدیه نهادهای بین المللی نداریم اما گرفتن تاییدیه FDA کمک کننده به ورود واکسن به بازارهای جهانی است.

وی افزود: طرح های ارایه شده در کمیته ملی اخلاق در پژوهش سازمان غذا و دارو از سوی پژوهشگران مورد بررسی قرار می گیرند، خود محقق پروژه با این کمیته ارتباط دارد، از سوی دیگر، شرکت با سازمان غذا و دارو ارتباط می گیرد.

وی بیان کرد: فرایند تایید از سوی این کمیته به این صورت است که ما در ابتدا ایمن بودن و تأثیرگذاری را مورد بررسی قرار می دهیم.

شمسی کوشکی نوع ارجاع به کمیته اخلاق را نیز توضیح داد: سازمان غذا و دارو از مراحل پروژه مطلع و قانع شود، پروژه ها پس از اخذ کد اخلاق ، به سازمان غذا و دارو انتقال داده می شوند تا درباره کل پروژه مورد بررسی قرار گیرند.

امکان بهره مندی محققان از آزمایشگاه سطح ایمنی3 وزارت دفاع در این وبینار همچنین احمد کریمی رییس هیات مدیره یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان غذا و دارو: هیچ کشوری برای داروی مصرفی خود مجوز بین الملی نیاز ندارد

سازمان غذا و دارو: هیچ کشوری برای داروی مصرفی خود مجوز بین الملی نیاز ندارد