مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 دی 1399 ساعت 10:402020-12-31پزشكي

تاثیر طب سوزنی بر کاهش استرس


با توجه به افزایش بیماری های روان تنی، مشکلات اعصاب و اختلالات خلقی، طب سوزنی درمان تکمیلی سریع با اثری طولانی مدت خواهد بود.

- ، کیارش ساعتچی، متخصص طب سوزنی و عضو هیئت مدیره انجمن علمی طب سوزنی کشور اظهار کرد: طب سوزنی می تواند در گستره وسیعی از بیماری ها به صورت تکمیلی یا تلفیقی با سایر رویکرد های پزشکی به درمان بیماری ها کمک کند تا هم میزان مصرف دارو کمتر شود و هم موجب اصلاح شیوه زندگی و بهبود کیفیت حال بیماران شود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ او افزود: بر اساس مطالعات و تجربیات بالینی، طب سوزنی در ایجاد آرامش و کاهش استرس بسیار موثر است و تفاوت آن با مصرف دارو در این است که برای اثرگذاری آن، نیازی به پروسه هضم و جذب دارو نیست بلکه بلافاصله و در کمترین زمان ممکن، اثربخشی خود را نشان می دهد.

ساعتچی ادامه داد: طب سوزنی با تاثیر سریع و مستقیم بر شاخه های ظریف عصبی در سطح و عمق پوست، تاثیر تنظیم کننده و درمانی خود را به مغز منتقل می کند و موجب تغییرات شیمیایی مفید در سطح مغز از جمله افزایش آندورفین و سروتونین در مغز و همینطور کاهش التهاب و بهبود خونرسانی در سطح بافت مورد درمان می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی طب سوزنی کشور گفت: طب سوزنی به طور کلی به سه حیطه مهم پزشکی برای تکمیل درمان های روتین ورود پیدا کرده است: اول، اختل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر طب سوزنی بر کاهش استرس

تاثیر طب سوزنی بر کاهش استرس