مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 دی 1399 ساعت 08:452020-12-31اجتماعي

مناسب ترین آسمان رصدی ایران کجاست؟


یک پژوهشگر حوزه سنجش آلودگی نوری و شناسایی مناطق رصدی به بررسی مناطق مناسب رصد در ایران و جهان پرداخت و گفت: کویر بهاباد، روستای عشین و روستای محمد آباد کوره گز دارای سه نمونه از بهترین نقاط رصدی با تاریک ترین آسمان هستند.

- ایسنا/اصفهان یک پژوهشگر حوزه سنجش آلودگی نوری و شناسایی مناطق رصدی به بررسی مناطق مناسب رصد در ایران و جهان پرداخت و گفت: کویر بهاباد، روستای عشین و روستای محمد آباد کوره گز دارای سه نمونه از بهترین نقاط رصدی با تاریک ترین آسمان هستند.

سهراب علی دوستی شامگاه (چهارشنبه- 10 دی ماه) در آسترومینار آموزشی با عنوان بررسی آلودگی نوری رصدگاه های ایران که به همت مرکز نجوم ادیب اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: آسمان شب در برخی مناطق پرستاره است و در برخی مناطق دیگر کم ستاره؛ دلیل این موضوع وجود آلودگی های نوری شهرهاست چرا که باعث می شود ستارگان کم نورتر به طور مشخص دیده نشوند.

وی با بیان اینکه برای رصد بهتر آسمان باید مناطقی خارج از شهرها که به دور از آلودگی های نوری هستند را انتخاب کرد، گفت: در سال های اخیر با افزایش نور در شهرها بر میزان آلودگی های نوری افزوده شده و این موضوع بر رصد اجرام آسمانی تأثیرگذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناسب ترین آسمان رصدی ایران کجاست؟

مناسب ترین آسمان رصدی ایران کجاست؟