مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 دی 1399 ساعت 08:402020-12-31اقتصادي

کرونا متقاضیان بیمه بیکاری را افزایش داد


طبق بررسی ها تنها در سه ماهه اسفند 1398 و فروردین و اردیبهشت 1399 و ایام اوج کرونا 750 هزار نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری کرونا بوده اند.

- طبق بررسی ها تنها در سه ماهه اسفند 1398 و فروردین و اردیبهشت 1399 و ایام اوج کرونا 750 هزار نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری کرونا بوده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به دنبال گسترش ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن بر بسیاری از مشاغل مقرر شد تا بیمه بیکاری سه ماه اسفند 1398 و فروردین و اردیبهشت 1399 که ماههای اوج شیوع کرونا بود، به کارگران آسیب دیده از کرونا پرداخت شود.

دولت به منظور حمایت از صنوف و کارگران آسیب دیده از کرونا، مبلغ 5000 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به صندوق بیمه بیکاری اختصاص داد و با حمایت سازمان برنامه و بودجه و اهتمام وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی و دستگاههای مربوطه، روند واریز مقرری بیمه بیکاری به متقاضیان مشمول و کارگران بیکار شده با جدیت دنبال شد.

در این راستا وزارت کار از متقاضیان و کسانی که در سه ماهه مذکور دچار بیکاری و توقف فعالیت شده بودند درخواست کرد تا با مراجعه بهسامانه bimebikari.

mcls.

gov.

ir اطلاعات و درخواست بیمه بیکاری خود را به ثبت برسانند.

طبق گزارشها، در شوک نخست کرونا دست کم یک میلیون و 600 هزار شغل آسیب دیدند و یک میلیون و 500 هزار نفر هم از کار بیکار شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا متقاضیان بیمه بیکاری را افزایش داد

کرونا متقاضیان بیمه بیکاری را افزایش داد