مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 دی 1399 ساعت 16:502020-12-30اقتصادي

مرز گمشاد در شمال سیستان وبلوچستان در کارویژه مرزهای رسمی کشور به تصویب رسید


مرز رسمی گمشاد در شمال استان به عنوان دومین مرز رسمی زمینی استان با کشور افغانستان در کارویژه مرزهای رسمی کشور به تصویب رسید.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز رسمی گمشاد در شمال استان به عنوان دومین مرز رسمی زمینی استان با کشور افغانستان در کارویژه مرزهای رسمی کشور به تصویب رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا احمدعلی موهبتی افزود: در حال حاضر، “مرز میلک” در شمال استان، تنها مرز رسمی در طول نوار مرزی 294کیلومتری با کشور افغانستان است که با توجه به مراودات تجاری استان با کشور افغانستان و افزایش سطح مبادلات تجاری و ترانزیتی با این کشور، نیاز به راه اندازی مرزهای رسمی بیشتر احساس می شد که با راه اندازی مرز رسمی گمشاد، دسترسی استان به ولایت های مختلف کشور افغانستان تسهیل می شود.

وی با ذکر این مطلب که مرز گمشاد پس از اخذ موافقت طرف افغانستانی، همانند مرز رسمی ریمدان، رسماً افتتاح می شود ادامه داد: مرز رسمی گمشاد از موقعیت جغرافیایی و سیاسی مناسبی برخوردار است به طوری که از طریق این مرز، امکان دسترسی دو استان نیمروز و فراه افغانستان را به صورت مستقیم و استان های قندهار، هلمند و هرات را به صورت غیر مستقیم فراهم می نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرز گمشاد در شمال سیستان وبلوچستان در کارویژه مرزهای رسمی کشور به تصویب رسید

مرز گمشاد در شمال سیستان وبلوچستان در کارویژه مرزهای رسمی کشور به تصویب رسید