مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 دی 1399 ساعت 09:102020-12-30اجتماعي

از پدیده «یخ سیاه» چه می دانید؟


«یخ سیاه» پدیده ای خطرآفرین است که در پی بارش باران و برف، ذوب شدن و یخ زدن دوباره آن یا در زمان مه گرفتگی در سطح جاده ها به وجود می آید و به علت ضخامت نازک و شفافیت بالا به شکل آسفالت دیده می شود.

- ایسنا/همدان رییس پلیس راه استان همدان گفت: یخ سیاه پدیده ای خطرآفرین است که در پی بارش باران و برف، ذوب شدن و یخ زدن دوباره آن یا در زمان مه گرفتگی در سطح جاده ها به وجود می آید و به علت ضخامت نازک و شفافیت بالا به شکل آسفالت دیده می شود.

سرهنگ رضا عزیزی در گفت وگو با ایسنا، ادامه داد: رانندگان از داخل خودرو قادر به دیدن این پدیده نیستند به همین علت باعث می شود خودرو با خروج از جاده، از دست دادن تعادل و بروز تصادف یا واژگونی مواجه شود.

وی با بیان اینکه عمده مشکل تصادفات زنجیره ای و واژگونی در فصل های سرد، سرعت های بالا و فوتی ها به علت ایجاد یخ سیاه در جاده ها است، اضافه کرد: به محض تابیدن آفتاب هیچ اثری از این پدیده باقی نمی ماند.

عزیزی با اشاره به اینکه هر ساله در فصل زمستان در محدوده سه کیلومتری نیروگاه شهید مفتح تصادفات فراوانی رخ می دهد، گفت: تاکنون بخارات این نیروگاه مهار نشده است و در حال ساخت بخارشکن هستند بنابراین در فصل سرما این بخارات در سطح آسفالت جاده می نشیند و به علت برودت هوا دچار یخ زدگی شیشه ای می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از پدیده «یخ سیاه» چه می دانید؟

از پدیده «یخ سیاه» چه می دانید؟