مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 دی 1399 ساعت 09:102020-12-30اجتماعي

زاغ های یزد به کمک صنعت گردشگری می آیند


یک کارشناس محیط زیست در استان یزد به اشاره ظرفیت پرندگان خاص و بومی در این استان مانند زاغ بور، این پتانسیل را موثر در کمک به رونق پرنده نگری و صنعت اکوتوریسم کشور دانست.

- ایسنا/یزد یک کارشناس محیط زیست در استان یزد به اشاره ظرفیت پرندگان خاص و بومی در این استان مانند زاغ بور، این پتانسیل را موثر در کمک به رونق پرنده نگری و صنعت اکوتوریسم کشور دانست.

حجت تیموری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص گونه خاص و منحصر به فرد پرنده در یزد با عنوان زاغ بور یا زاغ کویری ، اظهار کرد: این پرنده ظرفیت خوبی برای جلب گردشگران است و علاقمندان و پرنده شناسان دنیا می توانند برای دیدن این پرنده به ایران سفر کنند چرا که زاغ بورها تنها در مناطق بیابانی و نیمه بیابانی ده استان مرکز، شرق و جنوب شرق ایران زیست می کنند.

وی زیستگاه زاغ بور در استان یزد را نطقه شکار ممنوع قره تپه شهرستان خاتم اعلام کرد و گفت: این منطقه یکی از بهترین کلونی های زادآوری این پرنده در کل کشور به شمار می آید.

این کارشناس محیط زیست با بیان این که وضعیت حفاظتی این پرنده مطلوب و با درجه کمترین نگرانی(LC) در وضعیت بقای IUCN است، گفت: حالا می توان با وجود این پرنده و پتانسیل های موجود در منطقه در بحث گردشگری و پرنده نگری، کمک شایانی به رونق صنعت اکوتوریسم در کشور کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زاغ های یزد به کمک صنعت گردشگری می آیند

زاغ های یزد به کمک صنعت گردشگری می آیند