مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 دی 1399 ساعت 06:402020-12-30سياسي

تپه اهرنجان سلماس تعیین حریم شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سلماس گفت: تعیین حریم تپه تاریخی اهرنجان سلماس به تصویب شورای حریم کشور رسید.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سلماس گفت: تعیین حریم تپه تاریخی اهرنجان سلماس به تصویب شورای حریم کشور رسید.

افراسیاب گراوند، با اعلام این مطلب اظهار کرد: در جلسه شورای حریم کشور که با حضور مدیرکل و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی برگزار شد نقشه حریم تپه تاریخی اهرنجان پس از ارائه و بررسی مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: تعیین حریم تپه تاریخی اهرنجان مانع از تعرض غیرقانونی به حریم این تپه شده و یک مانع قانونی در برابر متجاوزان ایجاد خواهد کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سلماس ادامه داد: این تپه از جمله مهم ترین محوطه های تاریخی شمال غرب کشور بوده که مربوط به هزاره هفتم قبل از میلاد است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، تپه تاریخی اهرنجان سلماس نخستین بار در سال 1370 مورد گمانه زنی باستان شناختی قرار گرفت و بعد از آن در سال 1377 با شماره ثبت 2102 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تپه اهرنجان سلماس تعیین حریم شد

تپه اهرنجان سلماس تعیین حریم شد