مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 دی 1399 ساعت 06:302020-12-30اقتصادي

خطر افت پژوهش در دانشگاهها با لایحه 1400/ هشدار نسبت به مالیات در پژوهش


رییس دانشگاه علم و صنعت نسبت به وضع قوانین جدید مالیاتی برای انجام قراردادهای پژوهشی در لایحه 1400 انتقاد کرد و گفت: برخی هیات علمی قصد دارند، - پروژه ها را نصفه و نیمه در سال 99 رها کنند.

جبارعلی ذاکری در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره وضعیت بودجه دانشگاه ها در لایحه 1400 اظهار کرد: در سال 1400 دو اتفاق می افتد؛ نخست بحث بودجه ای دانشگاه ها است که با توجه به اینکه در سال جاری و سال قبل وضعیت دانشگاه ها از لحاظ بودجه وضعیت مناسبی نبود، کسری بودجه و مدیریت آن در سال 1400 حادتر می شود.

رییس دانشگاه علم و صنعت افزود: البته طبیعتا آموزش مجازی روال خود را طی می کند ولی بخش پژوهش، تحقیقات، تامین تجهیزات و تامین مواد اولیه آزمایشگاهی با عدد و رقمی که در لایحه در نظر گرفته شده، قطعا ما را با چالش مواجه خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز تامین مواد اولیه و تجهیزات آزمایشگاهی به دلیل افزایش قیمت دلار، ما را با مشکل رو به رو کرده بنابراین انتظار این است که برای سال 1400 تجدید نظری در بودجه صورت گیرد و کمکی به دانشگاه ها انجام شود.

ذاکری خاطرنشان کرد: گرچه در سال 99 در کلان بودجه، ارقام خوبی برای خرید تجهیزات در نظر گرفته شده بود اما بخشی از آن به تامین تجهیزات مورد نیاز حوزه علوم پزشکی اختصاص داده شد و سهم وزارت علوم کمتر شد که جای تامل دارد و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر افت پژوهش در دانشگاهها با لایحه 1400/ هشدار نسبت به مالیات در پژوهش

خطر افت پژوهش در دانشگاهها با لایحه 1400/ هشدار نسبت به مالیات در پژوهش