مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 دی 1399 ساعت 04:402020-12-30سياسي

واکسن ایرانی بالای 90 درصد مؤثر است


دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در ساخت واکسنی که تست انسانی آن شروع شد از ویروس غیرفعال شده استفاده شده است و در آزمایش روی حیوانات بالای 90 درصد مؤثر بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما دکتر حمیدرضا جمشیدی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: در دنیا 8 روش (پلتفورم) برای ساخت واکسن استفاده می شود که یکی استفاده از خود ویروس کروناست، و این به دو شکل است یکی با غیرفعال کردن ویروس، یکی هم با استفاده از ویروس ضعیف شده، ما در ساخت واکسنی که تست آن با تزریق به 3 نفر شروع شد از ویروس غیرفعال استفاده کرده ایم.

دکتر جمشیدی با بیان این که واکسنی چینی که در کشور های عربی استفاده شده مانند واکسن ما ساخته شده بود افزود: استفاده از مواد ژنتیک یکی دیگر از روش های ساخت واکسن است که در ستاد اجرایی امام و در یک شرکت دانش بنیان از این روش هم دارد برای تواید واکسن استفاده می شود و تاکنون بر روی موش آزمایش شده و به زودی روی میمون هم آزمایش خواهد شد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا گفت: 2 روش دیگر هم هست که با استفاده از پروتیین انجام می گیرد که در انستیتو پاستور از این روش ها دارند برای ساخت واکسن استفاده می کنند که آن هم به مرحله آزمایش روی میمون رسیده و به نتایج خوبی هم رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن ایرانی بالای 90 درصد مؤثر است

واکسن ایرانی بالای 90 درصد مؤثر است