مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 دی 1399 ساعت 04:352020-12-30فرهنگي

ازدواج زودهنگام و آوار رویاهای کودکانه


کودک همسری یکی از آسیب های اجتماعی در دوران کنونی است که بنا به دلایل مختلف از جمله فقر فرهنگی و اقتصادی رخ می دهد و به نوعی رویاهای کودکانه را در هجوم ازدواج زودهنگام آوار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، صحنه ازدواج دختر بچه ای که هنوز در رویای کودکی خود به سر می برد و به ناگاه عروسک از دستش بیرون کشیده می شود و حلقه ای طلایی روی انگشتش نقش می بندد اگرچه برای بسیاری از آثار تولیدی در ژانر درام و اجتماعی تکراری است اما هنوز نتوانسته گوشه ای از این واقعیت تلخ را برای مخاطبان ترسیم کند.

بسیاری از کارشناسان و جامعه شناسان معتقدند کودک همسری نوعی کودک آزاری است زیرا عوارضی که به سبب ازدواج زود هنگام و بارداری ناشی از آن بر کودک وارد می شود جبران ناپذیر است.

براساس قانون اساسی ماده 1041 سن ازدواج در دختران 15 و در پسران 18 سال تمام تعیین شد و دختران 13 تا 15 سال و پسران 15 تا 18 سال می توانند با مجوز دادگاه ازدواج کنند.

هرچقدر که مسوولان و فعالان فرهنگی و اجتماعی از معایب کودک همسری، ازدواج های زودهنگام و اجباری سخن می گویند گویا زور سنت و فرهنگ بیشتر است و کودک همسری همچنان زیرپوست شهر به رشد و بلوغ می رسد.

ثبت 6 هزار و 274 ازدواج در استان قزوین طی 9 ماهه امسال مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار و 274 واقعه ازدواج در استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدواج زودهنگام و آوار رویاهای کودکانه

ازدواج زودهنگام و آوار رویاهای کودکانه