مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 دی 1399 ساعت 09:202020-12-29بين الملل

نقش سوییس در فروش واکسن کرونا به ایران چیست؟


رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوییس می گوید کانال مالی بشردوستانه ایران و سوییس می تواند یکی از گزینه های دولت برای انتقال منابع مالی لازم برای واردات واکسن کرونا باشد.

- رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوییس می گوید کانال مالی بشردوستانه ایران و سوییس می تواند یکی از گزینه های دولت برای انتقال منابع مالی لازم برای واردات واکسن کرونا باشد.

شریف نظام مافی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در ابتدا باید در نظر داشت که آنچه به کانال مالی سوییس اشاره دارد، ارتباطی با اینستکس که بنا بود از سوی اتحادیه اروپا اداره شود ندارد.

اینستکس یک مجموعه بود که در قالب شرکت کار می کرد و از سوی کشورهای اروپایی برای عبور از تحریم ها راه اندازی شد اما کانال سوییس بیش از آنکه یک مجموعه یا شرکت باشد، مجموعه ای مجوزها یا امکان دریافت مجوزها برای فرایند تجاری و بانکی است.

به گفته وی، آنطور که در دستور کار این کانال مالی آمده، با توجه به اینکه ایران در فشار تحریم های همه جانبه آمریکا قرار دارد و از سوی دیگر، در فهرست سیاه اف ای تی اف نیز قرار گرفته، این احتمال وجود داشت که واردات برخی داروها به کشور دشوار شود، این کانال به منظور آن فعال شد که بتواند بخشی از تحریم ها را کنار زده و مجوزهای لازم برای تجارت در حوزه غذا و داروهای مورد نیاز را دریافت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش سوییس در فروش واکسن کرونا به ایران چیست؟

نقش سوییس در فروش واکسن کرونا به ایران چیست؟