مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 دی 1399 ساعت 08:052020-12-29سياسي

27 هزار نفر در کشور دچار ضایعه نخاعی هستند


در حال حاضر در کشور بیش از 27 هزار نفر دچار ضایعه نخاعی هستند و مناسب سازی یکی از ضرورت های مهم زندگی آنها و البته سایر گروه های معلولان به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، وحید قبادی دانا صبح سه شنبه در جلسه ستاد ملی مناسب سازی که به میزبانی شورای شهر یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه در کشور بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر دارای معلولیت هستند، اظهار داشت: هدف ما از مناسب سازی و دسترس پذیر کردن شهرها این است که افراد معلول زندگی مستقل همراه با منزلت اجتماعی و مشارکت موثر در بستر خانواده و جامعه داشته باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نیمی از معلولان زیر پوشش بهزیستی، دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند، افزود: لازم است در شهرسازی و حتی در مقوله مناسب سازی، شرایط این گروه به شکل ویژه مدنظر قرار گیرد.

قبادی دانا با بیان اینکه دسترس پذیری فقط برای افراد دارای معلولیت جسمی نیست، عنوان کرد: سایر گروه های معلولیت بینایی، شنوایی، ذهنی نیز نیاز به مناسب سازی دارند به ویژه ناشنوایان که جمعیت آنها فقط در استان یزد، بالغ بر 5 هزار و 500 نفر است.

وی با اشاره به موفقیت 50 دانش آموز دارای معلولیت در کنکور سراسری و کسب رتبه زیر هزار در کشور گفت: 120 نفر از افراد دارای معلولیت یزد نیز دانشجو هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

27 هزار نفر در کشور دچار ضایعه نخاعی هستند

27 هزار نفر در کشور دچار ضایعه نخاعی هستند