مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 16:302020-12-28پزشكي

پزشکی قانونی: افزایش نزاع های خانگی در دوران کرونا


رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به تبعات منفی اجتماعی و روانشناختی کرونا، راهکارهایی جهت کاهش بار تبعات ناشی از صدمات اجتماعی و روانشناختی کرونا مطرح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عباس مسجدی آرانی عضو هیئت علمی و مدیر گروه روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست هم اندیشی بررسی پیامدهای اجتماعی روانی ناشی از کرونا با اشاره به ابعاد مختلف کرونا، توجه به مولفه های اجتماعی را راهکار مناسبی برای کاهش تبعات منفی پاندمی ذکر کرد و گفت: 75 درصد از عوامل تاثیرگذار در سلامت مولفه های اجتماعی است.

وی حمایت گسترده مسئولان و مردم از تیم سلامت وارتقای سطح آگاهی مردم در حوزه بهداشت و سلامت را از جمله مولفه های اجتماعی مثبت کرونا دانست و تلاش برای هوشمند سازی سیستم خدمات و فرآیندها، تقویت حس همبستگی و شکل گیری حرکت های جهادی را برای مهار کرونا خواستار شد.

دکتر مسجدی بحث مدیریت و نظارت بر رسانه های اجتماعی را جدی عنوان کرد و گفت: به عنوان نمونه مباحث نادرستی که گاها درباره نگرش نسبت به واکسیناسیون مطرح شده، از منظر روانشناسی فوبیای تزریق واکسن را ایجاد کرده است.

همچنین شایعات، اخبار ساختگی و اظهارنظر برخی از افراد غیرمسئول، درمان های تقلبی و ادعاهای مختلف در این حوزه از دیگر مباحث قابل توجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشکی قانونی: افزایش نزاع های خانگی در دوران کرونا

پزشکی قانونی: افزایش نزاع های خانگی در دوران کرونا