مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 10:402020-12-28دانش

کاج ها چطور در زمستان سبز می مانند؟


چگونه درختان برگ سوزنی که به طور مثال به عنوان درخت کریسمس استفاده می شوند برگ های خود را در طول زمستان سبز نگه می دارند آن هم زمانی که درختان دیگر برگ هایشان را از دست داده اند.

- چگونه درختان برگ سوزنی که به طور مثال به عنوان درخت کریسمس استفاده می شوند برگ های خود را در طول زمستان سبز نگه می دارند آن هم زمانی که درختان دیگر برگ هایشان را از دست داده اند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، علم پاسخ مناسبی برای این سوال پیدا نکرده است اما اکنون یک گروه بین المللی از دانشمندان که شامل محققان دانشگاه اومئو(Umea) نیز می شود کشف کردند که یک میانبر در فرآیند فتوسنتز باعث سبز ماندن برگ های سوزنی کاج می شود.

این مقاله در مجله نیچر کامیونیکیشن(Nature Comunication) منتشر شده است.

در زمستان، انرژی نور خورشید توسط مولکولهای کلروفیل سبز جذب می شود اما نمیتوان آن را در واکنش های پایین دستی در فرآیند فتوسنتز به کار برد زیرا هوای بسیار سرد اکثر واکنش های بیوشیمیایی را متوقف می کند.

این مسئله به ویژه در اوایل بهار هنگامی که دمای هوا همچنان می تواند بسیار پایین باشد، وجود دارد، اما نور خورشید از قبل شدیدتر است و انرژی اضافی نور می تواند به پروتیین های دستگاه فتوسنتز آسیب برساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاج ها چطور در زمستان سبز می مانند؟

کاج ها چطور در زمستان سبز می مانند؟