مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 06:502020-12-28سياسي

آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهری گامی در جهت ثبت جهانی است


دادستان عمومی و انقلاب اهر لازمه ثبت جهانی شدن بقعه شیخ شهاب الدین اهری را در مرحله اول آزادسازی حریم آن بر شمرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی دادستان عمومی و انقلاب اهر لازمه ثبت جهانی شدن بقعه شیخ شهاب الدین اهری را در مرحله اول آزادسازی حریم آن بر شمرد.

رحیم عبدالهی در گفت وگو با خبرنگاران، شهرستان اهر را از نظر قدمت تاریخی و فرهنگی بسیار غنی ذکر کرد و گفت: وجود آثار تاریخی و فرهنگی متعدد و در راس آن ها مجموعه تاریخی و گردشگری شیخ شهاب الدین اهری به عنوان نگین درخشان و فیروزه ای اهر و منطقه ارسباران بوده که باید برای معرفی بیشتر آن به جهانیان تلاش ویژه ای داشته باشبم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی وجود این بنای تاریخی و دیدنی در مرکز شهر را بسیار با ارزش برشمرد و افزود: بقعه شیخ شهاب الدین اهری در مسیر جهانی شدن است، که برای تحقق این امر مهم، اولین اقدام تخلیه ادارات و آزادسازی حریم این بقعه زیبا و تاریخی است.

وی، استارت مقدماتی جهانی شدن بقعه شیخ شهاب الدین اهری را تخلیه ادارات و آزاد سازی حریم بقعه و هم چنین مرمت و زیباسازی محوطه آن عنوان کرد و خواستار تخلیه سریع برخی ادارات و نهادهای مستقر در حریم بقعه شد.

عبدالهی افزود: در صورت معرفی و ثبت جهانی شدن بنای تاریخی شیخ شهاب الدین علاوه بر شناساندن شهرستان اهر در سطح جهانی باعث جذب گردش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهری گامی در جهت ثبت جهانی است

آزادسازی حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهری گامی در جهت ثبت جهانی است